vytvarne-potreby-ao.cz

Fyzika pro 7.r. ZŠ a víceletá gymnázia – příručka učitele – Rauner,Havel,Kepka,Prokšová,Randa – A4, brožovaná

Zlevněný kus Fyzika pro 7.r. ZŠ a víceletá gymnázia - příručka učitele - Rauner,Havel,Kepka,Prokšová,Randa - A4, brožovaná značky Nakladatelství Fraus, s.r.o. snadno pořídíte u nás teď opravdu výhodně. Akční cena od 499 Kč.
EAN: 9788072384334
Fyzika pro 7.r. ZŠ a víceletá gymnázia - příručka učitele - Rauner

V roce 2006 vychází 3. díl z řady učebnic fyziky pro 2. stupeň ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií – učebnice pro 8. třídu /tercii. Učebnice pro 6. ročník/primu byla vydána v roce 2004, učebnice pro 7. ročník/sekundu byla vydána v roce 2005. Jde o moderní učebnice, které věnují zvýšenou pozornost odbourávání izolovaného přístupu fyziky k probírané problematice, efektivnímu provázání obsahu jednotlivých učebních předmětů a maximálnímu propojení získaných poznatků s každodenní zkušeností žáků i s praktickými aplikacemi. Obsahově respektují Standard základního vzdělávání a současně nenásilně zavádějí prvky integrované výuky, které jsou významnou součástí Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Učebnice mají jednotnou strukturu výkladu učiva. Tvoří ji základní část (vlastní učivo fyziky) a motivační část, zaměřená na propojení obsahu učiva fyziky s poznatky z dalších, zejména přírodovědných předmětů, a promítnutí teoretických poznatků do běžného života žáka. Učebnice pro 6. ročník/primu byla oceněna na mezinárodním knižním veletrhu ve Frankfurtu nad Mohanem bronzovou medailí jako třetí nejlepší učebnice pro základní školy v Evropě.

Základní část
Vlastní učivo fyziky je zpracováno formou jasně strukturovaného, stručného výkladového textu bohatě doplněného kvalitním barevným obrazovým materiálem. Důraz není kladen na kvantitativní úlohy, ale na experimentální odvození poznatků a aplikace poznatků v praxi. Fyzika je prezentována jako přírodní věda mající klíčový význam pro pochopení praktických každodenních problémů. Nenásilný vstup do každé kapitoly umožňuje krátký motivační příběh. Tvoří most mezi životní zkušeností žáků a novými poznatky. Příběh naznačuje, které poznatky a dovednosti si žáci osvojí v příslušné kapitole. Klíčovým prvkem učebnic je velké množství názorných fotografií a ilustrací, které vhodně dokreslují učivo a umožňují žákům jednak snazší osvojení učiva, jednak propojení s běžným životem. Současně vytvářejí prostor pro integraci racionálního chápání s emocionálními prožitky.

Motivační prvky
Významnou funkci plní v učebnici lišta. Koncepčně klade důraz na myšlení ve vztazích, čímž povzbuzuje myšlenkové aktivity dítěte. Informace na liště mají především motivační charakter. Jejich úkolem je upozorňovat na souvislosti napříč přírodovědnými, ale i ostatními předměty, a tím umožnit žákům pochopení celé problematiky v širokém kontextu. Rovněž plní funkci pojítka mezi jednotlivými učebnicemi a umožňuje rozšířit praktické aplikace učiva fyziky v ostatních oborech činnosti. Na liště se nacházejí i údaje a zajímavosti související s historií fyzikálního poznávání. Nedílnou součástí lišty je i doplňující učivo, které umožní talentovaným žákům získat další podněty a poznatky a učiteli tvůrčí přístup ke zpracování vlastní koncepce výuky.

Obsah učiva
Učebnice jsou zpracovány v souladu s osnovami vzdělávacího programu Základní škola s přihlédnutím k požadavkům Co by měl umět žák základní školy z fyziky. Řazení kapitol je tradiční, umožňuje bezproblémový přechod žáka mezi různými školami. Do učiva jsou zařazovány i moderní aplikace (mobilní telefony, proudové jističe, elektrické spotřebiče, digitální měřicí přístroje). Netradiční je v učebnici pro 6. ročník zařazení kapitoly věnované určení polohy s popisem činnosti systému GPS. První odvozenou fyzikální veličinou, se kterou se žáci seznamují, je rychlost. Autoři vycházeli z toho, že pochopení vzájemných souvislostí mezi rychlostí, dráhou a časem je vzhledem ke zkušenostem dnešní generace mnohem snazší, než tradiční spojení hustota-objem-hmotnost. i v učebnici pro 7. ročník jsou některé kapitoly netradiční: Kreslíme grafy, Kapilární jevy, Přetlak, podtlak a vakuum, Proudění vzduchu a Optické klamy. Při jejich zpracování autoři vycházeli z toho, že zmíněné kapitoly mají velkou reflexi v praktickém životě a přitom jejich pochopení neklade na žáky zvláštní nároky. v učebnici pro 8. ročník je rozšířena kapitola Zvukové jevy o látku související s kmitáním a vlněním v obecnější podobě. k zvýšení praktického využití učebnice je zařazena kapitola Jak fungují elektrické spotřebiče, ve které jsou popsány i principy mikrovlnné trouby a chladničky. Takto pojaté učebnice umožňují v rámci školních vzdělávacích programů diferencovat výuku fyziky podle místních podmínek.

Součástí obou učebnic jsou rejstříky pojmů, usnadňující vyhledávání informací v učebnicích.

Pracovní sešit
Užitečným doplňkem ke všem učebnicím jsou pracovní sešity. Obsahují řadu jednoduchých efektních experimentů pro samostatnou činnost žáka, které zdůrazňují praktickou povahu fyziky a jejích zákonů. Zahrnují doplňovačky a obdobné úkoly, usnadňující pochopení a upevnění vědomostí žáků formou hry. Obsahují i řadu tradičních úloh na převody mezi vyjádřením veličin v různých jednotkách a číselné příklady procvičující zavedené vztahy. Vyjímatelnými přílohami pracovních sešitů jsou Přehledy učiva fyziky 6., 7. i 8. ročníku doplněné o přehledné tabulky…