Učebnice matematiky pro 6. ročník ZŠ a VG, a následně i učebnice pro ročníky další, vycházejí z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a respektují jej. Podávají však učivo způsobem, který maximálně vychází vstříc dětské potřebě objevovat a experimentovat.
Všechny tematické celky v učebnici mají jednotnou strukturu. Po motivačním úvodu následují jednoduchá cvičení, v nichž žáci objevují nové skutečnosti. Při řešení těchto úloh objevují nové zákonitosti a vztahy a pod vedením učitele samostatně formulují nové poznatky. V závěru kapitoly se „dohodnou“ na slovníčku, který budou pro nové pojmy používat. Tematický celek je pak uzavřen shrnutím všeho důležitého, co se děti naučily a dále zkouškou znalostí. Ta obsahuje další úlohy, které mohou děti řešit samostatně, např. jako domácí úlohy a mohou si na nich ověřit, jak probrané učivo zvládly.
Text učebnice je doprovázen řadou ilustrací, fotografií a graficky je zpracován tak, aby učebnice děti zaujala. Hlavní text je na okrajích doprovázen lištou, která má motivační charakter, je věnována mezipředmětovým vztahům a všem výše uvedeným souvislostem matematiky a okolního světa. Lišta může sloužit učiteli také ke zpestření učiva a žákům k samostatné práci.
Do učebnic je zařazeno také úvodní shrnutí a zopakování učiva matematiky 1.–5. ročníku ZŠ.
Učebnice pro 6.ročník/primu je rozdělena do dvou částí, které obsahují následující tematické celky:
Aritmetika
Desetinná čísla;
Dělitelnost přirozených čísel;
Grafy.