vytvarne-potreby-ao.cz

Podnikové řízení – Váchal Jan – 17×24

Kvalitní výrobek Podnikové řízení - Váchal Jan - 17x24 od top výrobce Grada Publishing, a.s. jednoduše najdete tady teď právě téměř zdarma! Ceny od 719 Kč.
EAN: 9788024746425
Podnikové řízení - Váchal Jan - 17x24

Publikace představuje svým rozsahem i pojetím ojedinělé dílo z oblasti podnikového řízení. Jsou zde popsány nejen známé problematiky z této oblasti, ale i nové, dosud nepublikované poznatky, které naleznou své využití i v podnikové sféře.. Úvodní kapitoly jsou věnovány teoretickým základům, v dalších kapitolách je charakterizováno prostředí podniku, úloha manažerů, klasifikována je hodnota podniku a principy jeho hospodaření. Pozornost je věnována manažerským funkcím, řízení lidských zdrojů, problematice strategického řízení podniku, procesnímu a krizovému řízení, ale i managementu jakosti a správě podniku. Závěr knihy je věnován podnikovému auditu, otázkám etiky v podnikatelské praxi a etickým kodexům. Kniha je vhodná nejen pro začínající manažery, ale i pro zkušené vedoucí pracovníky a studenty vysokých škol. Významným přínosem publikace je skutečnost, že je zde prezentován nově vznikající obor Performance Tuning®, který je v tomto pojetí představen v české odborné literatuře poprvé. Z obsahu Úvodní slovo 13 Předmluva 15 I. OBECNÁ ČÁST ÚVOD DO TEORIE PODNIKOVÉHO ŘÍZENÍ 17 1. Úvod do teorie řízení 19 1.1 Proces řízení 19 1.1.1 Charakteristika procesu řízení 19 1.1.2 Předmět teorie řízení 24 1.2 Základní principy řízení 26 1.2.1 Vymezení pojmu management 26 1.2.2 Vývojové směry managementu 28 1.2.3 Obsah řídícího procesu 32 1.2.4 Manažerské funkce 32 1.3 Podnik jako organizovaný systém 34 1.3.1 Úvod do teorie systémů 34 1.3.2 Systém a systémový přístup 42 1.4 Organizační struktury 52 1.4.1 Teorie organizačních struktur 52 1.4.2 Podnikové organizační struktury 57 1.5 Literatura 81 2. Prostředí podniku 85 2.1 Prostředí managementu 85 2.1.1 Vnitřní podmínky organizace 85 2.2 Okolí podniku 85 2.3 Podnikatelské prostředí 86 2.3.1 Podnik a jeho vnější prostředí – statický pohled 86 2.3.2 Podnikatelské myšlení a jednání v turbulentní době 89 2.3.3 Další prohloubení nestability 90 2.3.4 Management jako řízení změn 92 2.4 Podnik – mikrookolí a makrookolí 93 2.4.1 Vnitřní okolí podniku 94 2.4.2 Vnější okolí podniku 95 2.4.3 Typy okolí 96 2.4.4 Všeobecné faktory okolí 97 2.4.5 Analýza makrookolí 100 2.5 Literatura 100 3. Úloha a role manažerů 103 3.1 Typologie manažerů 104 3.2 Základní manažerské dovednosti 106 3.3 Styl manažerské práce 110 3.3.1 Manažerská mřížka 116 3.4 Manažerské role 121 3.5 Změna povahy práce manažera v podnikavé praxi 124 3.6 Literatura 125 4. Hodnota podniku 129 4.1 Kategorie hodnoty podniku 129 4.2 Zásady a přístupy k oceňování podniku 132 4.3 Postup oceňování podniku 137 4.4 Metody oceňování podniku 141 4.4.1 Výnosové metody 142 4.4.2 Tržní metody 143 4.4.3 Substanční metody 144 4.4.4 Opční metody 145 4.4.5 Další metody a přístupy 145 4.5 Stav a perspektivy oceňování podniku 146 4.6 Literatura 149 5. Hospodaření podniku 153 5.1 Zásoby 153 5.2 Řízení krátkodobých aktiv a jejich složek 153 5.2.1 Řízení zásob 153 5.2.2 Kontrola skladu a zásob 155 5.2.3 Metoda ABC, Paretova analýza 156 5.2.4 Metoda Just-in-Time 158 5.2.5 Outsourcing ve skladování 159 5.2.6 Konsignační sklady 160 5.2.7 Hodnocení efektivnosti řízení zásob 160 5.3 Řízení výroby, význam, cíle a struktura 161 5.3.1 Výroba 161 5.3.2 Výroba a její efektivnost 162 5.3.3 Řízení výroby a jeho cíle 163 5.3.4 Výroba a výrobní proces 165 5.3.5 Struktura výrobního procesu 168 5.4 Hierarchická struktura výroby 170 5.4.1 Základní funkce řízení výroby 171 5.4.2 Strategické řízení výroby a výrobní strategie 172 5.5 Vznik nových výrobků a odvětví a zánik jiných 174 5.6 Změny v distribuci výrobků 174 5.7 Výrobní a obchodní podnik – specifika obchodního podniku 175 5.7.1 Specifika obchodního podniku 175 5.8 Seznam literatury 177 6. Finanční řízení podniku 179 6.1 Majetková a finanční struktura podniku 180 6.2 Náklady a výnosy podniku 209 6.3 Finanční analýza a její aplikace 216 6.3.1 Hodnocení absolutních ukazatelů 217 6.3.2 Hodnocení poměrových ukazatelů 218 6.3.3 Metody komplexního hodnocení podniku 229 6.4 Slovo odborníka 239 6.5 Případová studie 240 6.5.1 Zadání příkladu 240 6.5.2 Řešení příkladu 248 6.5.3 Závěrečné shrnutí 279 6.6 Literatura 279 7. Řízení lidských zdrojů 283 7.1 Význam řízení lidských zdrojů pro podnikovou sféru 283 7.2 Personální řízení, řízení lidských zdrojů 284 7.3 Nové trendy v řízení lidských zdrojů 285 7.4 Personální útvar jako nástroj řízení lidských zdrojů 288 7.4.1 Organizace a řízení personálního útvaru 290 7.4.2 Hlavní skupiny personálních pracovníků podle jejich funkce 293 7.5 Personální politika 294 7.6 Proces řízení lidských zdrojů 295 7.6.1 Plánování, prognóza potřeby lidských zdrojů 295 7.6.2 Vyhledávání pracovníků 298 7.6.3 Výběr a rozmisťování pracovníků 300 7.6.4 Adaptace pracovníků 304 7.6.5 Motivace a stimulace pracovníků 307 7.6.6 Řízení a hodnocení pracovníků a pracovního výkonu 312 7.6.7 Rozvoj a vzdělávání pracovníků 315 7.6.8 Profesní kariéra a osobní rozvoj 319 7.7 Podnikové poradenství 320 7.8 Personální informační systém 324 7.9 …