vytvarne-potreby-ao.cz

Příručka k vyučování čtení, psaní a literatuře v 1. ročníku ZŠ – PaedDr. Hana Mikulenková; Mgr. Radek Malý – 200x260mm

Vysoce kvalitní kousek Příručka k vyučování čtení, psaní a literatuře v 1. ročníku ZŠ - PaedDr. Hana Mikulenková; Mgr. Radek Malý - 200x260mm od předního výrobce PRODOS spol. s r.o. můžete dostat právě za zcela nejnižší cenu. Právě teď jen za 352 Kč.
EAN: 434571
Příručka k vyučování čtení

Příručka k vyučování čtení, psaní a literatuře v prvním ročníku základní školy předkládá návrhy jednotlivých hodin, které detailně představují konkrétní možnosti práce se Slabikářem, pečlivě ujasňují vazby mezi ním a Pracovními sešity a obsahují množství rad, tipů a doporučení i vhodné materiály pro úspěšnou hodinu. První část Příručky k vyučování čtení, psaní a literatuře v prvním ročníku základní školy obsahuje odborný a cílený vhled do historie výuky čtení a psaní a komentuje jednotlivé metody i publikace z období první republiky, socialistické éry i ryze aktuálně současné. V druhé části potom představuje narativní metodu užívanou v učebnicích nakladatelství Prodos a poskytuje do detailů propracovaný návrh tematického a časového plánu výuky, a to včetně návrhu didaktických a diagnostických testů a tipů na rozšiřující aktivity. V příloze předkládá také výběr prozaických textů a poezie, které lze při hodinách využít. Součástí příručky je i historický nástin vývoje latinky a z ní odvozených psacích písem, včetně uvážlivě vybíraných ukázek, stručná historie výukových metod čtení a psaní v českých zemích a také komentovaný rozbor metod výuky čtení v češtině posledních dvou století. Příručka představuje za pomoci reprodukcí českou slabikářovou tvorbu od počátků k dnešku. Tím je také umožněno podložené odlišení a vysvětlení narativní metody uplatněné při tvorbě nového Slabikáře pro současné školství. Obsah: ÚVOD METODIKA VYUČOVÁNÍ POČÁTEČNÍMU ČTENÍ A PSANÍ STRUČNÝ PŘEHLED VÝVOJE PSANÍ LATINKY STRUČNÝ HISTORICKÝ PŘEHLED METOD POČÁTEČNÍHO ČTENÍ Nejstarší české slabikáře Slabikáře druhé poloviny 19. století a prvních desetiletí 20. století Reformní snahy ve vyučování počátečnímu čtení a psaní Slabikáře pod vlivem socialistické ideologie Slabikáře po roce 1989 METODA NARATIVNÍ STRUČNÝ HISTORICKÝ PŘEHLED METOD POČÁTEČNÍHO PSANÍ TVAROVÉ PRVKY PÍSMEN PŘEDPOKLADY PRO ÚSPĚŠNÉ ZVLÁDÁNÍ POČÁTKŮ ČTENÍ A PSANÍ Posuzování školní zralosti LITERÁRNÍ VÝCHOVA V 1. ROČNÍKU PSANÍ Cíl vyučování psaní v prvním ročníku Standardní metodický postup při počátečním vyučování psaní Dovednosti a návyky OBDOBÍ PŘÍPRAVY (1. období) Lekce 1 Lekce 2 Lekce 3 ABECEDA I Expozice prvních písmen. Začínáme číst Lekce 4 (A, a) Lekce 5 (E, e) Lekce 6 (I, i) Lekce 7 (O, o) Lekce 8 (U, u) Lekce 9 (á, é, í, ó, ú) Lekce 10 (Au, au) Didaktická měření a didaktické testy ABECEDA II (2. období) Čtení slabik, slov a vět. Čtení prvních souvislých textů Lekce 1 (M, m) Lekce 2 (T, t) Lekce 3 (J, j) Lekce 4 (L, l) Lekce 5 (S, s) ABECEDA III (3. období) Postupný rozvoj čtenářských dovedností Lekce 1 (V, v) Lekce 2 (Y, y) Lekce 3 (Ti, ti, Tí, tí) Lekce 4 (N, n) Lekce 5 (Ni, ni, Ní, ní) Lekce 6 (P, p) Lekce 7 (Ů, ů) Lekce 8 (K, k) Lekce 9 (Ou, ou) Lekce 10 (Z, z) Lekce 11 (D, d, Di, di, Dí, dí) Lekce 12 (opakování, procvičování) ABECEDA IV (4. období) Zvyšování kvality čtení Lekce 1 (R, r) Lekce 2 (C, c) Lekce 3 (B, b) Lekce 4 (H, h) Lekce 5 (opakování, procvičování) Lekce 6 (Č, č) Lekce 7 (slabikotvorné r, l) Lekce 8 (Š, š) Lekce 9 (Ž, ž) Lekce 10 (Ch, ch) Lekce 11 (Ř, ř) Lekce 12 (F, f) Lekce 13 (G, g) Lekce 14 (opakování, procvičování) ABECEDA V (5. období) Čtení skupin s -ě-. Dokončení vyvozování abecedy Lekce 1 (dě, tě, ně) Lekce 2 (mě) Lekce 3 (ď, ť, ň) Lekce 4 (bě, pě, vě) Lekce 5 (opakování, procvičování) MALÁ ČÍTANKA (6. období) ZÁVĚR PŘÍLOHY Příloha I. Výběr z poezie Příloha II. Výběr z prózy Použitá literatura Příloha III. Diagnostické testy čtení Diagnostický test č. 1 Diagnostický test č. 2 (Kočka, Kosi) Diagnostický test č. 3 (Zaječí škola, O mlýnku se zlatou klikou) Příloha IV. Návrh časového a tematického plánu SEZNAM LITERATURY