vytvarne-potreby-ao.cz

Strategický marketing – Jakubíková Dagmar – 17×24

Kvalitní a levný výrobek Strategický marketing - Jakubíková Dagmar - 17x24 od společnosti Grada Publishing, a.s. snadno můžete pořídit na našich stránkách nyní za výhodnou cenu! Akční cena již od 495 Kč.
EAN: 9788024746708
Strategický marketing - Jakubíková Dagmar - 17x24

Strategie a trendy ? 2., rozšířené vydání. Publikace uznávané autorky se jako jediná na českém trhu komplexně věnuje problematice strategického marketingu, tvorbě marketingových strategií a trendům v této oblasti. Publikace je určena jak marketingovým praktikům, manažerům a podnikatelům, tak studentům vysokých škol a MBA studií i dalším lidem, kteří mají zájem hlouběji proniknout do tajů marketingu. Upozorňuje na důležitou úlohu strategického řízení v životě firem a organizací a na jeho provázanost s marketingem. Přehledně zasvěcuje do problematiky strategického marketingu, vysvětluje jeho obsah a důležitost v rámci každého podnikání. Od podstaty strategického marketingu se dostáváme k jednotlivým etapám strategického řídícího procesu, kterými jsou situační analýza včetně predikce budoucího vývoje, plánování, realizace a kontrola, a to jak na úrovni celé firmy, tak na úseku marketingového řízení. Velká část knihy je věnována konkrétním strategiím v rámci produktové, distribuční, cenové a komunikační politiky firmy. Nové vydání se více zaměřuje na úlohu strategického řízení a pozici strategického marketingu, podrobněji se věnuje analytické fázi strategického řízení a zejména uvádí více marketingových strategií, jejich popis a určitou systematizaci. Zcela nově se kniha věnuje implementaci marketingových strategií, možnostem organizace marketingu ve firmě a marketingové kontrole. Srozumitelný výklad je doplněn příklady z praxe reálných firem. Z obsahu Obsah O autorce 10 Předmluva 11 1. Strategické řízení firem a organizací – limitující faktor marketingového procesu13 1.1 Podstata podnikání 14 1.2 Podstata a důležitost strategického řízení firem a organizací 16 1.2.1 Vize 18 1.2.2 Poslání – mise 20 1.2.3 Globální firemní cíle 25 1.2.4 Analýza prostředí, podnikatelského portfolia a scénáře vývoje prostředí 28 1.2.5 Typologie firemních strategií 29 1.3 Proces strategického řízení v kostce 39 1.3.1 Strategické plánování 40 1.3.2 Realizace 41 1.3.3 Kontrola 42 1.4 Vzájemné vazby mezi strategickým řízením a strategickým marketingem 43 Shrnutí 43 2. Marketingová koncepce 45 2.1 Vývoj podnikatelských koncepcí 46 2.2 Marketing 51 2.2.1 Marketingový směnný proces – marketingová koncepce 53 2.3 Trhy a konkurenční prostor 59 2.3.1 Analýza poptávky a nabídky 60 2.3.2 Typy trhů 64 2.3.3 Velikost, analýza a struktura trhů – kvantifikace poptávky 67 2.3.4 Změny podoby trhů a tendence v jejich vývoji 69 2.3.5 Tržně orientované strategie 70 Shrnutí 71 3. Rozvoj a plánování strategického marketingu73 3.1 Strategický marketing 74 3.1.1 Strategický marketing jako součást marketingového procesu tvorby a předávání hodnot 78 3.2 Strategické marketingové řízení 79 3.3 Marketingové strategické plánování 80 3.3.1 Stručný přehled typů a stylů plánování 82 3.4 Jednotlivé fáze marketingového strategického plánování 83 3.4.1 Fáze analýzy a prognózy 83 3.4.2 Cíle a strategie podnikatelských oborů / strategických podnikatelských jednotek 83 3.4.3 Určení strategie subjektů trhu 84 3.4.4 Zhodnocení a volba strategií 84 3.4.5 Strategické rozpočtování 84 3.4.6 Implementace marketingových strategií 85 3.4.7 Kontrola marketingové strategie 85 3.5 Marketingový plán 86 3.6 Přístupy, metody a operace v marketingovém strategickém projektování 90 Shrnutí 92 4. Marketingová situační analýza a predikce vývoje 93 4.1 Situační analýza 94 4.2 Analýza prostředí firmy 97 4.2.1 Vnější prostředí 98 4.2.2 Vnitřní prostředí 109 4.3 Predikce vývoje prostředí 112 4.4 Proces strategické analýzy a predikce vývoje 115 4.5 Marketingový informační systém a social business 118 4.6 PIMS program 123 4.6.1 Užitečnost programu PIMS 125 Shrnutí 126 5. Specifické metody marketingové situační analýzy 127 5.1 Marketingová situační analýza a metody interpretace dat 128 5.2 SWOT analýza, matice TOWS a matice SPACE 129 5.3 Metody portfolio analýzy a jejich modifikace 132 5.3.1 Portfolio matice BCG (Boston Consulting Group) – The Growth Share Matrix 133 5.3.2 Portfolio matice GE (General Electric Business Screen) firmy McKinsey 139 5.3.3 Portfoliové matice životního cyklu odvětví (prostředí) 141 5.3.4 Ohmaeho strategická matice 143 5.4 Analýza zákaznického portfolia 144 5.5 Analýza zkušenostního efektu, tzv. zkušenostní křivky 144 5.6 Analýza strategických skupin 146 5.7 Analýza konkurenční výhody 147 5.8 Analýza struktury sortimentu nabídky – model Petra Druckera 148 5.9 Analýza tržních mezer – GAP analýza 149 5.10 Souřadnicové sítě 150 5.11 Metoda ABC (P-Q analýza či Paretto analýza) 151 5.12 Benchmarking 153 Shrnutí 153 6. Strategické marketingové cíle a marketingové strategie 155 6.1 Stanovení marketingových cílů 156 6.2 Příprava marketingové strategie 160 6.2.1 Cílové trhy a cílový marketing 160 6.3 Formulování marketingových strategií 172 6.4 Vyhodnocování strategií 187 6.5 Formulování programu 188 Shrnutí 188 7. Marketingový mix 189 7.1 Volba strategie marketingového mixu 194 7.2 Audit marketingového mixu 195…